Very detailed model of a boat lift, inspired by the lift in Henrichenburg - the most spectacular structure on the Dortmund-Ems Canal (DEK) at the end of the 19th century and the first multi-float boat lift in the world.
In our webshop dm-toys.de you will find only models of the track N in the scales 1: 160, 1: 150 and 1: 148.
Our speed is our strength. Since we have our own comprehensive warehousing, we can usually ship all products within 24 hours after receipt of payment. You do not have to worry about long waiting times with us! Our competent technical department usually digitizes your desired locomotive (DCC or SX) within 48 hours and also carries out sound conversions on the locomotives we offer. The locomotive will of course be tested afterwards.
Have fun browsing the N-gauge shop!
"Cheating" allowed at www.modellbahnunion.com
Regardless of whether you bought it from us or not.
Do you have “old treasures” that you would like to digitize later? We know this and are now offering you a tailor-made service - digitalization by professionals. No matter where you bought the locomotive.
We say THANK YOU
- and reward you with a bonus item that you can choose from a small purchase value on.
1st place in the accessories category N gauge
Our product developer Joep Stienen has shown exactly the right instinct for the industrial topic of the mine, as there is a lack of such a special mine in N gauge.
Our configurator now makes this easy! Search for the locomotive manufacturer's item number, information about the model or a mixture of these. From thousands of combinations, the variants that match your filtering are listed and linked directly
Von 1972 bis 1985 beschaffte die DB insgesamt 1386 Wagen der Bauart Tadgs959 in mehreren Baulosen. Der Wagen wurde von der Firma Talbot in Aachen entwickelt und mehrheitlich auch gebaut. Entwickelt wurde der Wagen für den Transport nässeempfindlicher Schüttgüter wie z.B. Getreide, Futtermittel, Granulate oder Quarzsand. Aufgrund ihres Ladevolumens von 80 m³ konnte der Wagen gut zwei 2-achser Selbstentlader mit Dach ersetzen. Der Wagen konnte über fast die ganze Länge beladen werden; Entladungen waren über die beweglichen Rutschen (4 auf jeder Seite) möglich. So konnte das Ladegut auf Förderbänder zum staubarmen Weitertransport in den Vorratsbunker oder Lkw befördert werden.
Eng verwandt sind die Selbstentladewagen mit und ohne Dach. Die meisten Bauarten der DB-AG haben näherungsweise das gleiche Ladevolumen, das gleiche Fahrgestell und sind auf den ersten Blick bis auf das Dach identisch. Der längere Selbstentlader war eine französische Entwicklung und wurde 1978 von der DR beschafft. Das haben sich auch die Modellbahn-Hersteller zu Nutze gemacht und so zwei verschiedene, aber fast identische Güterwagen herausgebracht. Hier ein Foto des Vorbilds:
Read more … 4-achsiger Selbstentlader mit Dach Tadgs959 von Fleischmann
Many manufacturers announce well in advance what new products they will present during the year. Get notified as soon as something is available for you.
Just give the gift of model railway fun! It's easy with our gift vouchers. You order your desired value and receive a suitable voucher with code from us. The recipient can enter this code in the shopping cart and receive a direct deduction in the corresponding amount.